Hamrar och spikar

Man får inte mycket gjort när man är hemma med två små barn men idag har jag iaf fått upp mobilen ovanför skötbordet och postern i lilla J's rum. Blev väldigt nöjd :)

Just nu ligger lillprinsen i min famn och sover så gott, min fina dotter leker på sitt rum. Så himla mysigt men samtidigt så får jag lite panik av att vara hemma hela tiden, jag misstänker iaf att det är därför. Kan bli jätte stressad över saker som inte är så akut och som inte spelar någon roll alls i nuläget. Som Jamies rum tex, ena dagen kan jag känna panik över att hans rum inte är färdigt eller panik för att jag inte vet exakt hur rummet ska se ut, vilken tapet eller vilka möbler vi ska ha därinne.
Andra dagar får jag panik och ont i magen för att jag inte har koll på barnens garderober och vilka kläder dom har eller behöver..

Idag är jag stressad för att det känns som om vi köpt så mycket till huset bara för att det är billigt och inte för att vi verkligen vill ha det. Vi sa när vi köpte huset att vi hellre skulle ha det tomt tills vi visste hur vi ville ha det och då spara tills vi hade råd om det var dyrare saker än att köpa massa som vi kanske ändå byter ut när vi får råd. Då blir det ju egentligen mycket dyrare i slutändan ändå :/

Många konstiga och löjliga tankar i mitt huvud nu för tiden. Tror en del av det även beror på stressen över pengar nu när jag är mammaledig och vi inte har två inkomster. Och jag vill verkligen att vi ska kunna vänta med att ha Jamie på förskola tills han är ett och ett halvt, helst två år.

Men nu ska jag försöka tänka på annat och lägga min lilla skrutt i sin vagga. Kanske får jag ngt mer gjort hemma, kanske får jag lite mer choklad i magen, time will tell.

/ Sandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0