Tålamod..

Idag skulle vi till BVC halv tio så jag var tvungen att ställa klockan så att jag skulle hinna göra i ordning alla imorse, två barn, mig själv och en hund.. Jag fick iallafall ihop det till slut och kom iväg till förskolan i nästan perfekt tid. Ut med barnen, i yrande snö, försöka få på babyskyddet på vagnen och inte glömma Lilla J's extra kläder.

Äntligen var allt färdigt och jag hade inte glömt någonting, nöjd över hur bra det ändå gått släpar jag med allt till förskolans dörr, som är låst(?!). Så det var bara att släpa tillbaka allt till bilen igen och trixa av babyskyddet och samtidigt försöka trösta en treåring som sett fram emot att leka med sina kompisar i snön. Under tiden som en tvåveckors gammal bebis sitter och gråter för att det är så tråkigt och han vill upp i famnen.

Vi kom iallafall fram till BVC till slut och jag tror vi var typ två minuter sena så det var ju ändå bra, men jäklar vad irriterande när jag inte hade behövt böka så mkt med allt. Undrar när vi fick info om att det skulle vara stängt idag, eller om det ens var stängt. Nått har jag missat iaf och lite konstigt att dom inte sa ngt igår när mamma hämtade henne och sa "vi ses imorn"...

Nu hänger massa kläder inne på förskolan och hon ska inte dit förens på tisdag.

Hur som helst så gick det bra på BVC och eftersom lillskruttan var ledsen och besviken så gick vi och myste till det med lite fika och det gjorde allt att hon blev nöjd och glad :)

Nu har vi ätit lite mat och väntar på att T ska komma hem från jobbet.

/ Sandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0