Förkylning och mys

Inte skrivit på ett tag nu för jag har inte direkt haft nått kul att skriva om. Det har jag egentligen inte nu heller så det blir bara en kort uppdatering om vad vi haft för oss dem närmsta dagarna:
Mamma fyllde år i torsdags så då åkte vi till göken en sväng, handlade lite och fikade.
Lilla J har börjat gå sina femton timmar på förskolan från och med i tisdags så igår (fredag) var hon hemma med mig och hade mysdag.
Lillskruttan har blivit förkyld :( imorse var hon jättehes när hon kom in till oss och nu när vi la henne så var hon hostig och varm, min stackars plutt! Hoppas hon får sova och mår bättre imorgon.

Även om hon var lite krasslig idag så har vi varit en sväng på torget och tagit en fika, hon åkte bak på T's cykel ner och med mig i bilen hem. Att cykla är verkligen en favorit och hon sitter där bak och skrattar och ser överlycklig ut, helt underbart att se :) nu på kvällen har vi haft tacosmys och Lilla J har bakat äppelpaj med T som vi mumsat i oss :) gott var det!

Nu blir det lugnt framför tvn och jag hoppas att bebisen vill komma ut innan helgen är slut.
Efter nio månader med att må skit så vill jag verkligen bara få det här överstökat så att jag kan få börja må normalt igen.. Börjar också kännas lite jobbigt med alla som frågar hela tiden om bebisen har kommit. Eller om jag har några känningar. Eller om jag tror att den kommer snart. Och så vidare... Jag vet att det är av välmening och jag förstår att man undrar och är nyfiken men det är liksom samma frågor varje dag och när man redan gått över tiden så är man liksom ganska lättretlig (som om man inte var det innan iof) och just nu vill jag bara få det gjort så jag kan börja njuta av min lilla familj igen och börja få ihop vardagen med en liten bebis och en trotsig treåring :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0