Mineralsmink is the shit!

Nu har jag testat sminket och jag är verkligen supernöjd! Nu har jag inte testat något annat mineralsmink än det här men om man jämför med "vanligt" smink så är det grymt!

Har handlat från www.tikei.se

Beställde prover i olika nyanser för att få rätt foundation, jättesmidigt och billigt. Man fick dessutom två gratis prover med :) fick två ögonskuggor som ska bli kul att prova! Jag köpte även borstar och dom var jättebra och mjuka.

Foundation: Täcker sjukt bra, utan att synas :O, Kliar inte, känns knappt.

Rouge: Tyckte inte att det var nån större skillnad från vanlig rouge men den är ju bättre för huden så jag kommer nog köra på den.

Consealer: Testade den gröna, som är mot röda partier, den funkade jättebra. Jag trodde inte den skulle göra det eftersom det bara är puder men det gjorde den verkligen!

Ögonskuggor: Har nog inte fått in snitsen med hur man ska lägga på den än för jag tyckte knappt det blev någon färg.. men jag är övertygad om att jag inte gjort rätt.. (ska lägga ner lite mer tid på det nån dag)

Nu har jag bara provat det en gång så ni får ta recensionen för vad den är. Jag ska garanterat beställa stora burkar och kasta mitt gamla smink :)

Kommentarer
Postat av: Jos

Åh det låter ju jättebra!



Kanske ska testa jag med :) Svårt att välja färg bara, eller liksom vilken nyans man ska ha.



Puss

2010-03-19 @ 23:01:58
URL: http://havesomerubbish.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Ja, men du kan ju alltid prova dom testerna jag har hemma.. sen ska jag beställa större burkar snart, då kan du ju beställa prover om det är ngn annan nyans du vill testa.. kostar ju 10kr bara..

Puss

2010-03-20 @ 19:12:47
URL: http://mybloggmyrules.blogg.se/
Postat av: Jenny

Testa att använda en fuktad borste till ögonskuggorna. Brukar funka super på mineralskuggor. Det blir mer färg och de sitter bättre!

2010-03-27 @ 08:38:55
URL: http://har_ingen
Postat av: Sandra

Jenny: Tack, ska testa det nästa gång :) använder inte ögonskuggor så ofta så har inte blivit att jag provat igen.. Ska nog testa det idag då :)

2010-03-27 @ 10:47:17
URL: http://mybloggmyrules.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0