Namngivning för Lilla J

Ingen som var på Lilla J´s namngivning lär glömma den i första taget. Vilket väder! Snöoväder med tillhörande kaos.

Det blev iallafall väldigt lyckat och vi är jätte glada över att så många vågade sig hit :)

Jag hann inte ta så jätte många kort men jag hoppas att alla andra som tog kort kommer dela med sig av dom.

Vi började lördagen med att skriva kontrakt hos mäklaren, våran lägenhet är nu officielt såld! Härligt! Snön gick upp till knäna men det hindrade oss inte från att ge oss ut. Vi hade mycket hjälp av mamma, mormor och Fia som hämtade tårtor, handlade mat och följde med till församlingshemmet och förberedde allt. Det blev väl minst sagt lite rörigt men som tur var så hade jag andra som hade koll på läget så jag kunde vara hur virrig jag ville :)

Några av grabbarna fick gräva fram en bil, som tur var så var det precis utanför så det gick bra. När det var klart samlades alla och vi började äta smörgåstårta.

Vi hälsade alla välkomna och gav gudföräldrarna varsit brev och present sedan öppnade vi Lilla J´s paket, hon fick så otroligt mycket fina saker :) Hälften av det vi tänkt säga glömde vi men det gick ju bra ändå :) Vi hade tänkt prata lite om hennes namn och varför hon heter som hon gör, förklara varför vi vill ha gudförlädrar när vi inte har haft dop å lite sånt, men folk får väl fråga om dom undrar något istället. Sedan åt vi tårta och folket minglade och såg ut att trivas.

Jag grät bara en gång och det var Jos fel, man kan inte göra sånna fina saker förstår du väl!? :) älskar dig gumman! Kan inte tänka mig en bättre gudmor till våran lilla sessa!

Det var flera som hjälpte till med städningen efteråt också, vilket uppskattas jätte mycket! Tack! Det var trevligt in i det sista kan man säga :)

Efteråt åkte jag, T, Lilla J och Malin hem till oss en sväng. Vi la Lilla J och sedan tog vi en cider och kollade igenom hennes presenter :) Tårarna rann en del för det var så himla gulliga saker..

Jag är så glad att ni ville komma på Lilla J´s namngivning och dela hennes dag med oss!

Puss på er!










Kommentarer
Postat av: Mor-Mor

Trots allt stress o stök med snön så blev det en jätte fin och minnesvärd namngivning. Alla va nog jätte nöjda, och gud så fina saker hon fick. Joy den lilla sötingen skötte sig ju exemplariskt med..så än en gång tack från klanen O'Shea och tusen pössar..

2010-02-21 @ 21:28:24
Postat av: emma

guud va fint :d fina precenter hon fick.. speicellt det stora kortet på henne :D

2010-02-21 @ 22:09:28
URL: http://themami.blogg.se/
Postat av: Jos

Klart att mitt gudbarn ska ha fina saker! :) Så roligt att ni blev glada för den lilla boken!!!



Och du ska inte säga något om att få folk att gråta, fick ju tårar i ögonen av ditt jättefina brev! Och det fina hänget! Älskar er!



Puss

2010-02-21 @ 22:34:03
URL: http://havesomerubbish.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Hej! Vill tack för mig och martin, de va jätte fint och väldigt trevligt i lördags trotts snökaoset, hoppas det blev som ni tänkt er och lite bättre :) Sen vill jag ge Annie en liten eloge för att hon kom med smörgåstårtorna ändå från stan i det vädret! Duktig moster, eller farmor kanske man ska säga :) hihi. Tack en en gång sandra och timmy för en mkt trevlig tillställning, puss på lilla Joy :)

2010-02-22 @ 15:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0