Att amma är underbart på sitt eget sätt..

Måste ju bara berätta om min lilla sessa.. Hon har för vana att försöka pumpa ut mjölken med händerna, typ som en kattunge om du fattar? Bara det att det gör ju liksom ont ibland när hon klämmer och nyper. Så idag på torp så ammade jag henne innan vi skulle åka hem, och som vanligt så tar hon tag på varje sida om bröstet och börjar pumpa å nypa. Jag tar hennes hand försiktigt och försöker avstyra henne. Då släpper hon bröstet och börjar gny, fast med munnen fortfarande öppen och redo för mat. Sen när när jag släpper hennes hand så tar hon tillbaka den och fortsätter helt lugnt att äta.. Knastös..

Vet inte om ni förstår hur jag menar, det är lite svårt att förklara men det ser riktigt roligt ut när hon sätter igång.. Bäbisar kan ju ha humör märker man, och dom vet oftast vad dom vill!

Kommentarer
Postat av: Spanx

Bildbevis!

2010-02-26 @ 09:46:08
Postat av: Jos

Envis redan nu är hon, tänk då om några år.. waa :)

2010-02-26 @ 18:17:32
URL: http://havesomerubbish.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0